Konstigaste natten på länge

Igår gick jag och la mig efter Arn. Största anledningen till att jag hoppade isäng så tidigt var att jag ville upp tidigt idag eftersom jag måste upp ännu tidigare imorgon. Jag somnade nästan direkt efter att ha läst nån sida i Andreas Carlssons bok. Men jag har nog inte sovit mer än 20 minuter när jag vaknar och jag mår jättedåligt verkligen. Fryser, dunkande huvudvärk och varm som bara den. Jag smyger upp och hittar mamma och Osama i köket, uppenbarligen kunde de inte heller sova. De konstaterar att jag ser hemsk ut och känner på min panna. Feber tyckte de också. Typiskt tyckte jag, tog en ipren och gick tillbaka till sängen. Där kunde jag naturligtvis inte somna, snurrade och snurrade. Gick upp på toa för att ta tempen och verkligen få bevis på att ja det är feber och inget annat. Ibland när jag får huvudvärk kan jag även bli väldigt varm och trött. Men nej 38.2 visade termomenter. Skit också, jag har inte tid med det här!!! Lyckades iaf somna om efter 03 nån gång.

Idag när jag vaknade kände jag mig mycket piggare, mamma kom också in för att kolla till mig. Eftersom jag har en del att göra idag var jag tvungen att ta mig upp och duscha iaf. Kände mig inte så fräsch efter natten. Det första jag gjorde innan jag klev upp var ändå att kolla febern och termometern stod på 36.5. Jaja tänkte jag, nu har jag ftt hypotermi istället haha. Men fatta även att det inte är någon idé att ta temp direkt när man går upp för det är lite missvisande eftersom kroppstempen sjunker när man sover. Så jag hoppa in i duschen och efter kollade jag igen. 36.9. Men andra ord fortfarande ingen feber.

Detta var verkligen en skum en nattsgrej. Är väl tur det. Skämtade lite och sa att kroppen gick till attack mot nuddlarna som jag åt igårkväll. Har inte ätit sånt på väldigt länge. Dock kommer jag få ta det lite lugnare idag det kan ju komma tillbaka när man minst anar. Men just nu är det okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0