Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.

Mina mål just nu känns ganska klara eftersom det är sista terminen på min universitetsutbildning. Jag vill ta examen i vår och gärna få ett jobb precis efteråt. Därför önskar jag att jag får ha min VFU på personalavdelningen på Akademiska sjukhuset i Uppsala, känns som att det finns en stor chans att få sommarjobba där till att börja med och förhoppningsvis få anställning. Om inte på den personalavdelningen så har ju Uppsalas landsting flera personalavdelningar att arbete på. Går examen och jobb i lås så kommer även min egen lägenhet vara fixad inom kort. Jag tycker det är ganska realistiska mål faktiskt.

En annan önskning jag har är att min C-uppsats ska tillräckligt bra att klara opponeringen utan alltför mycket komplettering men helst inga alls och när jag ändå håller på och önskar mig saker så vore ett VG inte fy skam heller.

Annars har en dröm sedan jag var liten varit att skaffa en brunmaskad Helig Birma. Det känns som att den drömmen blir mer och mer verklig ju mer jag går mot en examen, jobb och egen lägenhet. Jag menar let´s face it, ett litet studentrum är för litet för mig och en katt och det är inte speciellt snällt mot den. Sen vill jag köpa den av en riktig uppfödare men tanke på avel och sånt, planen är väl inte att till och börja med hålla på med avel själv eller utställning men det känns mer som en garanti att det är en bra katt om man köper från en seriös uppfödare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0