Att vara åhörare på uppsats-opponering...

... är faktiskt inge vidare roligt. Man känner sig som ett pucko. Man måste se ut som att man faktiskt sitter och lyssnar och tycker det är intressant. Eller ja det var väl intressant att lyssna grejen är väl att respondenter, opponenet och examinator läst uppsatsen och det har inte jag som åhörare. Så jag får ju bara höra de små delarna som tas upp och av det försöka skaffa mig en uppfattning. Det fanns några tillfällen när jag ville ge dem båda lite tips men vågade faktiskt inte öppna munnen för det är väl inte därför jag är där liksom. Dessutom var jag den enda åhöraren.

Jaja det var ett måste och nu är det gjort. Det innebär att jag faktiskt kan fokusera helt på min egen uppsats hela dagen imorgon tills det är dags att göra sig iordning för kvällen vilket lär bli sent eftersom det är fest med socionomerna och de ska på examensceremoni först och sen ut och käka med sina respektive familjer.

Kommentarer
Postat av: Emilia

nix du behöver 180 hp... först en a,b,c kurs o sen 30 hp till biämne(ex pedagogik, psykologi) o sen arbetsrätt, ekonomi.. sen = klar!



kandidatexamen e ju 3 år så i Uppsala så blir en utbildning

ped a=30hp

arbetsrätt=15 hp(jag har 30 hp)

Fek (15 hp) jag kommer i vår ha 30hp

inriktning -60 hp

en kurs till i mitt fall ped b(30 hp)....

så nej det är inte bara a,b,c kurs.

2011-01-13 @ 17:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0