Skriver opponering

På torsdag är det klart. Jag ska opponera på en annan persons c-uppsats och någon ska opponera på min. Så sen kl 13 idag har jag suttit och läst och börjat kommentera och markera saker i uppsatsen jag ska opponera på. Det som slagit mig är att man hittar en helt del att ifrågasätta eller be personen att förtydliga. När jag läser min egen ser jag ingenting. Den är helt felfri. Det är det naturligtvis inte men det visar kanske på hur bra opponering är eftersom någon som inte alls är insatt eller ser på det med andra ögon får chansen att fråga saker. Nu ska man ju inte fokusera på småsaker. Jag lägger den största vikten på förståelse av texten, om det saknas motiveringar för saker och ting och om det är något som verkligen sticker ut och ser konstigt ut. Den uppsats jag har saknar nog mest motiveringar till vissa saker men jag har inte hunnit igenom hela. Jag orkar inte det idag. Men annars är det inte roligt att läsa en uppsats där det bara finns saker att anmärka på. Mena man vill ju inte vara taskig, lika lite som man vill att någon ska klaga på ens egen uppsats vill man väl klaga på de andras. Jag tycker det är jobbigt men försöker att markera det jag tycker är riktigt bra också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0