Julafton imorgon?

Skulle jag inte veta att det var julafton den 24e så skulle jag säga att någon skämtade. Just nu regnar det typ utanför mitt fönster också. Vad hände med den vita julen?

Aja i vilket fall som helst har dagen varit trevlig. Glömde kameran men familjen är inga linslöss (?) iallafall så var väl lika bra. Eftersom man är "skilsmässobarn" så får ju jag öppna julklappar 3 dagar i rad. Okej mamma och pappa var aldrig gifta men det räknas väl iallafall? Så har fått öppna de från mamma och mormor idag. Har fått en skohylla, en stor lykta på väggen samt tändare, en mjölkskummare, två handdukar och en kastrull som jag redan har använt. Toppenbra grejer! Av mormor fick jag en såndär papperskorg med lock, vet inte var jag ska ha den än men får jag väl lösa.

Såhär fint blev det med skohyllan, planerar dock att måla den svart senare eftersom pinnarna i konstruktionen är i konstigt mixade färgen. Började nästan fundera över om den som satt ihop den var onykter haha. Det syns ganska tydligt på bilden, på undre hyllplanet.


Tingeling tror nu att hon fått något nytt att sitta eller ligga på!


Eftermiddagen och kvällen har spenderats med att tvätta. Sen kom Anna förbi då hon hade tråkigt hemma. Så vi snackade massa skit samtidigt som vi gjorde lite knäck och drack cider. Måste säga att Rekordelis julcider var jättegod, inte söt och sliskig som cider brukar vara. Det var lite som torrcider. Avnjuter just nu lite lax med brysselkål, var ju tvungen att äta lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0