Hur gick det till?

Min router bestämde sig tydligen för att nollställa sig helt igårkväll. Idag när jag försökte logga in som admin gick det inte. Tänkte sjutton har jag glömt det lösenordet nu också. Av en slump trodde jag att jag skrivit upp allt på själva routern så jag kollade där. Då hittade jag nätverksnamnet med gamla lösenordet. Testade logga in med det i mobilen och det fungerade. Då även av en slump så testade jag fabriksinloggningen på routern i datorn. Det fungerade och jag kunde komma in i den. Så nu är alla inställningar återigen ändrade.

Jag hoppas att det bara var en slump pga att strömsladden verkar ha åkt ur och att det inte har blivit hackat. Skulle dock inte förvåna mig då mina grannar är dumma i huve och har säkert inget annat för sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0