Blodgivare

Igår lämnade jag blod för andra gången. Det gick smärtfritt i stort sätt förutom själv isättningen av nålen samt att ta ur den. Känns fan som att ha ett sugrör i armen. Nejdå nu ska jag inte överdriva men det känns mer än att göra vanligt blodprov och mycket mer än en tex vaccination.

Dessutom passade jag på att dra med mig pappa och Gabi. Så väntar med spänning på om de får lämna blod eller inte =) Det innebar också att jag fick välja presenter. Jisses, jag som knappt kan komma på vad jag vill ha i julklapp. Men valde till slut två vinglas, en t-shirt som det står blodgivare på samt en bok, Morgan Allings bok närmare bestämt. Dessutom fick vi en liten julklapp på plats, ett första hjälpen-kit.

Jag vill iallafall uppmana alla som är friska och som borde kunna lämna blod att gå och testa sig. Gå inte på www.geblod.nu för att läsa mer. Det är en god gärning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0