A friend in London

Asså denna låt växer på mig som faan. De tävlade för Danmark i Eurovision song contest i våras. Då gilla jag den inte alls och tyckte det enbart var ett dåligt plagiat! Men nu nån månad senare så gillar jag den starkt och skiter i om det är ett plagiat för det känns det som att större delen av dagens musik är iaf. Då menar jag att man hör andra låtar i nya låtar osv.

På något sätt känns även denna låt jäkla peppande i min annars lite tråkiga vardag. Eller vänta nu vad har jag egentligen förutom en underbar familj, kanon släkt och vänner, en lägenhet som ska renoveras nästa år (så jag blir utkastad), en katt och ja juste det här med examen som jag trodde skulle lösa allt men det går lite sisådär faktiskt men men...

Kan ju bara hålla med låttexten!

Wake up, slow down do nothing right now
Breathe in, breathe out did we forget how
To live, to dream and what it all means
It’s like we don’t care

Who’s hot, who’s not who’s got the right upside down
Tonight, tomorrow you’re out of time
Upstyle, you are back in the line
A race to nowhere

Come on boys, come on girls
In this crazy, crazy world
You’re the diamonds, you’re the pearls
Let’s make a new tomorrow
Come on girls, come on boys
It’s your future, it’s your choice
And your weapon is your voice
Let’s make a new tomorrow
Today

A friend in London - New tomorrow
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0