Det där med julklappar

Det är samma ångest varje år tycker jag. Vad ska man köpa? Vem ska man köra till? Varför har jag inte mer pengar? Ja jag har helt enkelt inte råd att köpa massa julklappar till folk och det ger mig ångest. Jag brukar dra ner det till mamma, pappa, Thomas, Ida och Zebban ungefär sen byter jag julklappar med kompisar också. Det som ger mig ångest är att jag eg. skulle vilja ge till farmor, farfar, Inger, mormor och ja jag får varje år något av min faster och farbror men jag har inte möjlighet att ge något tillbaka. Mena när jag var mindre så gjorde man massa saker på slöjden och sånt som man gav bort men hur kul är det nu? Jag är dock medveten om att dessa personer inte förväntar sig eller vill att jag ska köpa något men man skulle ändå vilja ge något. Det är ju ändå jul och alla gillar presenter. Helst skulle jag vilja säga att köp inget till mig eller dyka upp när alla öppnat sina paket.

Här vill jag också påpeka att jag aldrig varit någon som önskat mig en hel lista med saker. Jag vet att det inte finns resurser till det i familjen. Iår önskar jag mig faktiskt ingenting. Eller visst det finns saker som jag vill ha tex en bil eller ny DVD-spelare men det är inte realistiskt att önska sig. Så min enda önskan är egentligen pengar, att spara eller att lägga på saker jag vill ha. Kommer behöva nya kläder, behöver redan nya kläder men får använda de jag har tills vidare.

Julen är mysig men det ger mig ångest varje år!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag kommer att ge mycket ljuslyktor. Ikea hade inte mycket att hänga i gran men på indiska fanns det massor att välja på mellan 30-60 kr, helt ok pris tycker jag!

2010-11-19 @ 17:43:07
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0