Svenska fotbollslandslaget

Jag kände att jag behöver lätta mitt hjärta nu ungefär 1 vecka före VM börjar. Ett VM där Sverige inte kommer att vara med. Vi förtjänar inte heller att vara med så som vi spelade i kvalet men nog snackat om det. Tycker hur som helst att det är jävligt tråkigt, men fotbollen kommer vara på högsta nivån i vilket fall som helst. Jag kommer heja på Spanien och Holland som jag alltid gjort. Men sak samma det är inte det jag vill prata om... än.

Men något som fick mig att reagera var en artikel jag läste på aftonbladet. Spelarna säger kort och gott att de klarar sig bra utan Zlatan (som inte vill spela i landslaget länge och experter verkar deppa ihjäl sig över det). De har också skapat en poll med ungefärlig fråga "Tar vi oss till EM utan Zlatan?". Nästan 70 % av ca 18 700 personer anser att vi gör det. Spelarna som spelat två matcher nu och Sverige har faktiskt vunnit, måste dock påpekas att jag inte sett matcherna så kan bara bedöma efter vad andra sagt. Det känns iaf som att Sverige klarar sig utan Zlatan!

Ja visst han är Sveriges bästa spelare enligt de flesta, men det har inte fungerat i landslaget. Varför? Kanske för att landslaget inte kan rätta sig efter Zlatans sätt att spela fotboll hela tiden, det blir ju fel. Rätta mig om jag har fel men det är ju bara Zlatan, Zlatan, Zlatan inför varje match. Vart tog resterande 10 man i startelvan vägen för att inte nämna de som sitter på bänken. Nej jag tror det är bra för svensk fotboll om vi spelar utan Zlatan, om han nu är så överlägsen alla andra, funkar det inte om han ska vara på top och få alla bollar. Det begränsar våra spelmöjligheter.

Så tyvärr Zlatan jag tycker du kan sitta hemma och följa Sveriges matcher från soffan i ditt lyxhus!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag håller helt med,jag röstade på aftonbladet att laget klarar sig UTAN Zlatan..han ger så dålig energi..han kämpar inte på planen,ger upp så fort han inte har bollen. Tycker dem här nya unga killarna ger mer hopp och dem vill verkligen spela fotboll. Har sett dem här senaste träningsmatcherna med detta nya lag och det ser lovande ut. Ola tyovonen och Markus Berg är mkt bättre än Zlatan i landslaget.

2010-06-03 @ 14:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0