Papyrus

Som jag nämnde för några dagar sen fick jag en papyrus av mormor i jul med en bild på de stora pyramiderna i Egypten. För en som inte vet vad papyrus är så är det papersliknande ark gjorde på torkade och pressade stjälkar från nån växt i Egypten. Det är alltså där de görs också. Sen målar de något fint på sina papyrusark och säljer. Populär bland turister som åker till Egypten tydligen.

Till poängen här iaf att jag nu satt upp den på min vägg och det blev jätte fint. Jag tycker iaf att den är jätte fin och passar bra på min vägg. Blev en annan känsla när man kom in i rummet på något sätt. Måste dock säga att bilden nedan inte riktigt gör den rättvisa men det är en liten preview iaf.


Kommentarer
Postat av: Nina

Snygg ju!

2010-01-07 @ 20:23:41
URL: http://finanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0