Koffeinberoende?

Jag börjar fundera på om jag gått och blivit koffeinberoende. Jag kanske nte dricker kaffe och te men i slutet av våran b uppsats började jag dricka energi dryck typ Red Bull och Power King. Det för att piggna till helt enkelt i slutet och jag tycker inte om kaffe och är inte speciellt förtjust i te så då blev det energidryck.

Anledningen till att jag tror detta är huvudvärken som jag får varje eftermiddag. Många som dricker kaffe säger att hela deras dag blir förstörd eller att de får huvudvärk om de inte får sitt kaffe. Det måste ju tyda på att kroppen behöver koffeinet. Hur kom jag då fram till det här? Jo huvudvärken släppte på nån minut efter att jag svept ett glas kall cola. Jag tog ingen tablett eller någonting.

Det här måste göras något åt! Brukar aldrig ha ont i huvudet men på senste veckan har det varit mycket av den varan och det har jag varken tid eller lust med. Så nu är det slut på koffeindricka tills jag klurat ut det här...


Kommentarer
Postat av: Isabel

Jag hör ju till dem som måste få i mig en kopp kaffe minst om dagen annars får jag migrän... Skitjobbigt för det är svårare att sluta drick dricka kaffe för mig än vad det är att röka...

2010-01-20 @ 19:55:11
Postat av: Emilia

Utan koffein får jag också sjukt ont i huvudet.

Men det kan även vara så att du druckit för lite, eller sovit för lite.

2010-01-20 @ 20:36:08
URL: http://www.emiliavilen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0