Den där Muhammed

Har precis kommit hem från en väldigt trevlig tillställning hos mormor. Det var jag, mamma, Osama, Faisal och Muhammed som åkte dit. Muhammed är en vän till familjen och inte riktigt som alla andra. Jaja jag vet är någon som har något med vår familj att göra normal? Knappast!

Iaf så är hans favorituttryck fy fan, något som Faisal lärt sig idag så om det är något han kan så är det att svära på svenska. Bra där! Så ni vet kommer jag nog vara smittad med fy fan ett bra tag framöver. På något sätt blir man inte av med det.

Förutom Muhammeds roliga historier så har han massa konstigheter och roliga idéer för sig. Därför måste jag dela med mig av det roliga som hände i bilen på väg hem nýss:

(på landsvägen) 
Muhammed: Fy fan vad fint det är när det är vinter och snö men jag känner mig orolig...
Jag: varför är du orolig du tycker ju att det var fint alldelse nyss?
Muhammed: Fy fan, tänk om jag skulle krocka med en älg!
Jag: Ja haha, då dör vi!
Muhammed: Nej fy fan jag menar om jag krockar med en älg kommer jag få hans könsorgan i ansiktet! Fy fan!
Jag: (skrattar så jag håller på dö) Jaha så du är mer rädd för att krocka med en älg och få hans könsorgan i ansiktet än att köra in i en älg och dö?
Muhammed: Fy fan, du förstår väl hur obehagligt det skulle vara fan!
Jag: Ja det skulle nog vara väldigt jobbigt att sitta och vänta på hjälp med en flera kilos balle i ansiktet, den luktar säkert också, man vet ju inte när älgen tvättade sig sist.
Muhammed: Fy fan säg inte sådär.

Sen pratade vi om något annat...

Det är iaf en del av vad vi fick till i samtalsväg under de 80+ minuter det tog hem. Notera att under tiden satt mamma, Osama och Faisal och gapskrattade också!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Det känns som att de flesta invandrare har fy fan som ett avrdagligt yttryck.. VAd lär vi dem igen eg!?

2010-01-30 @ 10:18:34
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0