Dagens aktivitet

PLUGG. För hela slanten. Håller på att gå igenom en teori på mikro, meso och makro nivå. Tro mig det känns som att jag kan dem nu med tanke på att jag vaknade imorse av att jag tänkte på Rational choice, Nätverksteorin och Klassteroin. Det är bra det här. Nu har jag Anders frågor att plugga in och lite andra grejer. Som sagt jag vet fortfarande inte vad jag ska kunna så man får sprida ut sig lite. Vidga sina vyer och hoppas på att det hjälper!

Roliga med det är att jag känner igen det mesta jag läser men att jag kanske inte helt lagt det på minnet. Det är nästan kul att plugga när man känner igen grejer. Någon smart människa sa till mig för länge sen att det spelar ingen roll om du förstår helheten efter 1 termin, 1 år eller 2 år, du kommer att se sammanhanget när du är klar. Jag känner lite så nu, när vi hade denna kurs för 1,5 år sedan var det skit jobbigt men man har snurrat lite runt dessa begrepp och kommit i kontakt med dem efter att man förstår dem lite bättre nu när man läser dem igen.

Åker för övrigt hem till Uppsala på onsdag kväll.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Det är ju så mkt kommer igen... känns väldigt skönt efter några terminer då man börjar förstå helheten, o får en grund som man förstår så att man inte behöver plugga lika mycket utan redan kan grunden.

2010-01-21 @ 17:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0