Skillnaden mellan buss och tåg

Jag har upptäckte en stor skillnad mellan att åka tåg eller buss till Uppsala. den stora skillnaden kanske är tiden. Buss tar 4 timmar medan tåg bara tar lite mer än 2 timmar. Men kan inte påstå att jag blev lidande av tiden. Satt och kollade på film på datorn och så snackade jag skit med folk på msn. Så tiden gick ganska fort iaf.

Men det som jag reagerade på är, hur jävla mycket folk det sitter på en buss och trångt är det. Mena även fast det är fullt på tåget så känns det inte lika trångt. Kvinnan som satte sig bredvid mig kändes som hon nästan satt i mitt knä. Det var skit trångt och jag kunde knappt röra på mig.

Sen har vi det här med komforten. Det är bra mycket skönare att sitta en längre tid på ett tåg. Inte bara för att stolarna är skönare utan för att man har lite mer benutrymme också. och sen vet jag inte. Ryggstöden på bussen igår va inte speciellt skön. Tycker att bussen till Enköping är bättre? Hur kan det vara så egentligen? Borde de inte ha bättre komfort i en buss man åker längre med?

Jag tycker faktiskt att det är mysigare att åka tåg än buss.

Så slutsatsen med detta är att ja i fortsättningen åker jag nog tåg. Buss i nödfall men ska nog inte vara några problem när jag ska tillbaka till Örebro.

Kommentarer
Postat av: Nina

"Buss tar 4 timmar medan buss bara tar lite mer än 2 timmar" haha.

2010-02-27 @ 15:46:58
URL: http://finanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0