Läker tiden ALLA sår?

Ser just nu på efterlyst på tv3. För 12 år sedan blev en liten pojke dödad av två andra så pojkar. Mormor till pojken frågar sig "lever jag verkligen ett liv?" "Vad är det för liv". Hon förklarar också hur hon tänker och gråter mycket mer. Och att hon fortfarande 12 år efter det som hände tänker på pojken varje dag.

Det fick faktiskt mig att reagera mer än jag trott. Jag tror inte att tiden läker alla sår. När man förlorar någon man älskar kommer denne fortfarande vara saknad. Det kommer aldrig försvinna. Man kanske bearbetar det och gå vidare men saknaden försvinner aldrig. Det kommer och går i perioder.  Personen kommer aldrig tillbaka hur mycket man än skulle vilja det så man håller fast vid de minnen man har... Spåren av den personen blir man aldrig av med. Minnen, känslor och upplevelser kan inte läkas av tiden. Det hjärtat är redan skadat.

Morfar du kommer alltid ha en plats i mitt hjärta...


Kommentarer
Postat av: Isabel

Nej tiden läker inte alla sår men man lär sig att leva med dem. Men såret finns där hela tiden, ibland med en tjockare skorpa, de bättre dagarna, och ibland med en otroligt tunn skorpa som lätt skrapas upp och börjar blöda vissa dagar...



Jag såg också det och tårarna bara sprutade. Det finns inget värre när ett litet barn får avsluta sitt liv som knappt har hunnit börja...

2010-02-25 @ 09:04:57
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0