Hur ska jag komma hem?

Jag ställer mig nu frågan hur jag ska komma hem till Uppsala på fredag. Tror inte att någon har missat att SJ har allvarliga problem men försenade tåg och allt vad det nu är. Mena i vanliga fall brukar det typ alltid vara strul med tågen bara den lilla biten från Uppsala till Enköping liksom och det är ca 1 och 15 minuters restid. Jag vägrar att stå i Enköping och frysa häcken av mig igen för att tåget är försenat och sen bussen också. Grejen är också det att nu är det ännu värre än då, nu drar de tom in tågen så att de inte går alls. Det är ju jätte roligt måste jag säga. Finns dock ett annat alternativ, det går att ta buss direkt från Örebro till Uppsala. Grejen med det är dock att den tar lite mer än 4 timmar. Orka sitta så länge på en buss? Men å andra sidan så tog det över 3 timmar för mig att komma hem med buss och tåg sist så. Kanske är lika bra att man tar bussen? Mena då slipper jag gå ut på hela resan, det finns inga spärrljus som inte funkar, inget fruset spår eller andra bortförklaringar som SJ kommer med. Det som skulle kunna hända är att det är halt på vägen, kanske händer en bilolycka men känns som att man förr eller senare kommer fram om man puttrar på liksom. Aja ibland önskar jag att jag hade bil iaf. Bara att slänga in packningen och köra! Får klura på det lite till så får vi se...


Kommentarer
Postat av: Isabel

Bilarna har också allvarliga problem ;-) Skämt å sido!



Jag ahde lätt tagit bussen istället, hellre en timme mer och jag garnaterat komemr fram!



2010-02-22 @ 16:40:09
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Emilia

SJ är ju inte det stabilaste just nu. De verkar ju inte ens meddela om tågen är inställda som om jag var du skulle jag ta bussen. Men det finns en chans att tågen är bättre till helgen.

2010-02-22 @ 17:09:26
URL: http://www.emiliavilen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0