Vilka idioter

Gör ÖBO någonsin något rätt? Eller något där de tänker över huvudtaget? De har nu bytt ut våra postfack uppe i korridoren mot postlådor nere i trapphuset istället. Problem nummer 1. Uppenbarligen så har min granne Markus fått min extra nyckel och inte sin egen. Han kom till mig igår och sa att han fått min nyckel eftersom det enda fack som kunde öppnas med den han fått var mitt fack. Så jag bytte nyckeln jag hade mot den han hade, jag hade inte testat det eftersom jag precis kommit hem. Idag visa det sig att den nyckeln också gick till mitt fack. Alltså har ÖBO gett min extra nyckel till Markus. Hur bra är det? Testade de om de gett rätt nyckel innan de la dem i ett kuvert och la i våra postfack. På tal om det, varför lägger man en nyckel i ett postfack som vem som helst kan komma åt? Hade nån tagit nyckeln hade jag fått betala för det. Tycker det är lite oansvarigt gjort.

Sen till problem nummer 2. De ska ta bort postfacken uppe i korridoren, vilket betyder att de också kommer ta bort våra ringklockor. De tänker inte sätta dit nya heller. Mena hur svårt kan det vara? Då menar de uppenbarligen på att man kan ringa till varandra. Men vaffan är det? Hur tänker ni? Tror ni man känner alla som kommer och ringer på? Om jag då tänker på vad som hände förra veckan då jag lyckades låsa mig ute, utan mobil. Turligt nog för mig var ju Markus hemma så han kunde öppna åt mig. Det kommer ju inte funka om man gör samma sak igen. Tror det var veckan innan då Markus låste sig ute och ringde på hos mig eftersom han inte har mitt nya nummer. Nej jag förstår verkligen inte detta beslut. Mena sladdarna till det hela finns ju redan de behöver ju bara installera en ny knapp på väggen de kommer sätta för.

Fy på er ÖBO!!

Kommentarer
Postat av: Isabel

Ja, det låter ju extremt puckat av dem!

2010-04-07 @ 10:08:20
URL: http://issapissastankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0