Fyfaan

Ibland hatar jag lokaltrafiken. Inte bara för att de smyghöjer sina priser utan för att de aldrig kommer i tid. Idag fick jag stå ute i Enköping 50 minuter och vänta på tåget. Hur kul är det? Tydligen hade lokföraren kört mot rött i Stockholm och de var tvungna att göra en utredning där och då på plats. Men tack banverket och SJ. Sen var tåget såklart fullsmockat med folk. Hade dock tur att jag fick en plats efter Västerås.

Hamnade med tre riktigt pratglada och roliga personer. En student, och ett par. Det blev prat om allt och ingenting. Riktigt trevligt under omständigheterna. Så resan gick faktiskt väldigt fort när tåget kom.

Så nu är jag äntligen hemma, över en timme senare än planerat med vad gör väl det? Pfff jag är skit trött, hungrig, kissnödig och jaa lite smått irriterad! Men men dröjer ju ett tag innan jag åker tåg nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0