Vad är det för jävla sport??

Ishockey i all heder. Ofta tycker jag att det är mer action där än i fotboll men vaffan hände igår egentligen?? Det är det enda man får höra från ishockey nu för tiden. Våldsamma skador hit och dit. Det är nästan så man tror att de vill ta livet av sina motspelare! Igår hände det igen i Sveriges match mot Lettland.

Våran back Tobias Enström blev brutalt tacklad i ryggen så han åkte in i sargen med ansiktet först. Det såg inte alls roligt ut och han var jävla groggy när han låg på isen och blödde. Såg ändå ganska okej ut efter att ha fått några stygn. Men nu kom det. Karln fick ju akutopereras inatt för 10 frakturer i ansiktet. Det är inte okej!  Det är helt galet!!

Så just nu skiter jag i att vi förlorade. Jag är mest sur på att letten som gjorde det kom undan utan ens en liten varning. Det är ju nästan så att man kan tro att sånt här är okej när inget händer!

Fler skador finns i laget också i form av Kenny Jönsson och Stefan Liv (som verkar ha sträckt sig i sista straffen) Sen är det en annans spelare som tydligen åkte hem också. Juste Joel Lundquist. Som tur är har vi Strålman tills på onsdag iaf. USA är ingen lätt motståndare! De är fula i sitt spel om någon. Nej målis galler till alla spelarna säger jag!

Kommentarer
Postat av: Nina

Word!

2009-04-28 @ 11:12:08
URL: http://finanina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0