Hej fuskbygge!

Min lägenhet är nyrenoverad för mindre än 1 år sedan. Det var precis klart när jag flyttade in 1/6. Kan säga att jag har börjat uppmärksamma att saker inte står helt rätt till. Det började för ett tag sen när jag började se sprickor i hörnen på väggarna och uppe i hörnen i taket. Det är så i alla rum.
 
Sen insåg jag att de fuskat i badrummet och missat och täta en bit av kaklet under toastolen. Bra om fukten får fäste där liksom! Men jag har inte orkat (eller haft tid) att klaga till hyresvärden. Klagar massor på dem ändå om vattnet och tvättstuga, med all rätt eftersom jag måste betala för skiten utöver hyran, då SKA det funka.
 
När vi ändå är inne på det här med hyran. Där har de höjt som tusan efter renoveringen, så FUSKAS det! Känns som att de använt det billigaste material de kunnat hitta, de har definitivt inte prioritera att ljudisolera mellan lägenheterna och då tänker jag speciellt mellan sovrummen. Jag är lika lite intresserad av att höra grannarnas sexliv som de är av att höra på mitt. Vi skulle lika gärna kunna hålla till i samma sovrum.
 
Nyss rann bägaren över när jag tyckte att handfatet rörde sig och en plastbit landade på golvet. Vart kom den ifrån liksom? Jo, fästena som håller handfatet på plats, på ena sidan har de spruckit sönder helt och på andra sidan är de på gång. Det är INTE OKEJ!!
 
Blir ett mail till kvartersvärden med bildbevis! Kan ju knappast bara vara jag som har detta problem...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0