Man ska tydligen inte...

... bli medlem i Hyresgästföreningen!
 
Kom en kille därifrån och ringde på min dörr för kanske 1 timme sedan och pratade lite om dem. Jag var skittrött men orkade inte vara otrevlig så tänkte att "jaja kan väl bli medlem" (har nämligen upptäckt en del fel och brister i min lägenhet och den är precis nyrenoverad i maj iår). Måste jag ta en fight med Uppsalahem om det så kanske det är bra att ha Hyresgästföreningen i ryggen.
 
La upp detta på min facebook och kritiken började direkt att hagla.
 
Tydligen så har jag fel uppfattning om Hyresgästföreningen eller ja jag har aldrig haft med dem att göra, då detta är mitt första egna boende. Anser dock att de som är äldre än jag och har lite koll vet bättre. Har jag lärt mig något i livet hittills så är det väl att lyssna på folk jag känner i frågor jag inte kan så mycket om. Definitivt när majoriteten är kritiska. Jag kommer med andra ord redan ikväll att skicka ett mail och säga att jag ångrar mig. Jag tänker ju inte betala för något som lägger pengar på fel saker. Tror ju inte min hyra kommer bli lägre direkt så länge jag bor i en lägenhet hos Uppsalahem. Blir till att köpa sen istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0