Väx tillsammans - Event

Igår var jag borta heeela helgen eftersom jag och Tina var på ett Väx tillsammans event. I stora hela var det 6 damer som tröttnat på att jobba med det "vanliga" och har på olika sätt startat egna företag med eller utan backning av något bakom sig. Ett företag hade en egen idé för försäljning av glasögon, en heminredning för homepartys en hade med hudföryngring och kosttillskott. En säljare för Mary Kay var där samt en tjej som fixat egna hårgrejer och smarta ballerinaskor att kunna vika ihop och ha med sig i handväskan tex på krogen. Poängen med hela eventet var väl egentligen att hitta nya vägar och få inspiration om man vill starta eget eller gå ihop med någon av de där.
 
För mig slutade det med att jag blev erbjuden att agera ansiktsmodell för Mary Kays Make-up. Så ska till hennes studio i slutet av månaden för att bli sminkad med före- och efterbilder. Hon har väl tänkt ha dem i undervisning. Tyckte det var lite kul. Fruktblomman var också med och sponsrade lite fruktblomster, denna kreation samt jordgubbar doppade i mörk choklad.
 
I slutet av kvällen hade de en utlottning av priser från varje företagare som hade deltagit. Tina vann det pris hon ville ha och det gjorde jag också faktiskt. Det var lite roligt måste jag säga för jag vinner ALDRIG saker. Så på vägen hem köpte jag och Tina en varsin trisslott. Tina vann 30 kr och jag ingenting faktiskt men jag vann ju inredningsgrejen; glaskapell, kan man kalla det så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0