Soffor och sängar

Idag har jag och pappa haft en heldagsshopping. Eller tanken är väl shopping i framtiden iallafall. Båda är väl på jakt efter nya soffor samt en ordentlig säng. Känner att jag faktiskt vill investera i något av hög kvalitet denna gång istället för en billigare säng jag köpt på Jysk som är för mjuk för mig. Jag tänker faktiskt köpa mig en kontinentalsäng och det behöver väl pappa också som behöver lite mer stöd. Så vi har varit runt hela eftermiddagen på olika sängbutiker och provat olika sängar. Favoriterna till ett bra pris hittade vi nog på Godnatt sängkompaniet. Så blir att fundera över för framtiden iallafall.
Vi var även runt och kollade på soffor. Soffan jag har är en gammal (väldigt gammal) tvåsits soffa som jag ärvt av min faster, den är även gul och rödrutig. Inte så flashig kanske men det har fyllt sin funktion väl i detta hem under 2-års tid nu. Det är alltså dags för något nytt. Samma för pappa som har en gammal hörnsoffan han köpt av någon eller ärvt kanske t.o.m. Vi båda är intresserad av Divansoffor, surprise? Kanske inte, det är väl lika inne som att alla ska ha panelgardiner (något som jag för övrigt inte gillar). Men divan tycker jag är mysigt. Hittade bra kandidater till bra pris på både EM möbler och MIO möbler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0