Lönekörning

Är i full gång med de 2 veckor som tillbringas varje månad för lönekörning på företaget. Månads/tidsrapporter ska in, granskans, läggas in i löneprogrammet, kontrolleras, attesteras, godkännas och avräknas. Detta på 3 företag blir det, våret är "moderbolaget" med två mindre. Så ja de är lite folk och allt ska bli rätt. Ingen tycker det är kul att få fel lön. Sen så ska andra saker runtomkring göras. Folk ringer och vill ha intyg, det är andra intyg som kommer in. Folk ringer och undrar saker eller söker folk så man kan inte bara stänga in sig och köra utan man måste emellanåt avbryta. Sen tillkommer även delar som rapportering till olika myndigheter när folk fått lön eller bidrag för att allt ska bli rätt. Så ja det är fullt upp men jag gillar det. Dagarna går sjukt fort och jag skulle inget hellre göra. Dagarna då jag degade hemma är förbi.
 
Därav blir bloggen extra mycket lidande denna tid i månaden. Denna vecka har jag kommit hem ganska sent också av olika anledningen. Det har bland annat visats sig på mitt diskberg i köket. Jag har inte hunnit med. Kommer hem, duschar, käkar, ser lite på tv och går och lägger mig. Men som sagt, nu har jag kommit igång med träningen också så livet leker kan man säga. Intresseanmäler på massa lägenheter och ska på ännu en visning på måndag. Det gäller att ligga i!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Måste bara säga att du är jättefin i håret!! Jättesnyggt blev det :-)

Vet hur det är..jobba,äta,sova osv...;-)

Svar: Tack! =)
Emma

2013-03-08 @ 10:56:40
URL: http://svedman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0