Stanley Cup Champions!

Säger bara CHICAGO BLACKHAWKS. Grattis Marcus Krüger, Niklas Hjalmarsson, Viktor Stålberg och Johnny Oduya och resten av laget såklart. Men svenskarna ligger ju närmast hjärtat om man får vara patriotisk.
 
Kan ju säga att jag var upp kl 03 imorse för att se matchen. De andra har jag sett reprisen på för jag har helt enkelt inte orkat i veckorna när jag jobbar. Igår kväll tänkte jag att nej, inatt är sista chansen så jag måste gå upp och se matchen. Orkade inte upp till period 1 men sen satt jag i soffan hela vägen. Trodde ett tag att det var kört men tänkte att förfaan det är MITT år så det ska gå. Med världigt kort tid kvar av matchen gör grabbarna 2 mål och helt plötsligt är de mindre än en minut från titeln. Resten är historia! Om jag satt och bölade! Precis som jag gjorde när Sverige vann VM, när Leksand gick upp i Elitserien, numera Swedish Hockey League, när jag fick jobb, när jag fick första lönen och när jag fick förstahandskontrakt på lägenheten. Ni förstår vart jag vill komma. Med tanke på att det är mitt år så borde Vettel eller Räikkönen vinna Formel 1-VM också.
 
Sen det blev klart tidigt imorse har jag gått på något glädjerus. Det var ju ingen idé att lägga sig vid halv 6 när matchen och allt var klart, var dessutom för uppspelt för att sova, så gjorde mig iordning och var på kontoret kl 07. Har hållt mig sysselsatt hela dagen och poff var den slut...
 
Nu längtar jag redan till hockeysäsongen börjar igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0