Första arbetsdagen avklarad

Då har man blivit korvstoppad med information under dagen och så har man fått träffa massa nytt folk. Kommer garanterat inte komma ihåg namnen på dem men de flesta jag hejat på idag är ju folk ute i verksamheterna som inte brukar vara på kontoret men var det just idag och hade utbildning. Mina närmaste kollegor kommer vara 3 personer och de är supertrevliga, kommer nog bli bundis hela bunten haha. Damen som jag går parallellt med just nu, då hon ska lära upp mig i lönearbetet som jag inte jobbat med alls innan är supermysig, hon är som en mormor eller farmor liksom. Så kommer arbete med henne iallafall månaden ut och sen kommer hon ha möjligheten att komma in på tim. Det känns verkligen som att de är villiga att satsa på mig och hela gänget känns lite som en familj men är nog lätt när vi inte är så många. Föreståndarna för de olika delarna i verksamheten har också kontor hos oss men de är inte alltid där, bara ibland så i stora hela är vid 5 stycken.
 
Jag känner iallafall efter dag 1 att jag verkligen kommer att trivas. Toppenfolk och jag kommer ha roliga och varierande arbetsuppgifter. Kommer även börja med lite kompetensutveckling inom lön och personal den 12 mars då Tholin&Larsson ska ha utbildningsdag på UKK. Det får jag gå på om jag vill och jag tror att det är nyttigt för mig att jag gör det. Det enda jag kanske kan klaga på är att det för min del inte känns som att jag gör så mycket när jag får sitta på sidan och kolla på eller hjälpa till med småsaker. Det är dock jag i ett nötskal men det är en del av processen.
 
Just nu känner jag mig superlycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0