Lönekörning... check

Då är två dagars lönemaraton över. Blev kvart på kontoret till efter kl 19 igår. Visste iofs att det skulle bli övertid så inget jag irriterat mig på eller så. Av någon anleding så är det alltid löneunderlag som släpar efter. Deadline är inte alltid deadline och så är man inte helt hjärtlös heller. Vilket gjorde att man hjälper till och inväntar sena underlag tills det inte längre finns tid att vänta. Det har väl ändå gått smidigt, tar ju längre tid på sommaren också med alla semestrar. Alla skriver ju inte tider på rapporterna så man får försöka göra någon rättvis uträkning med hjälp av semesteransökan.
 
Nu sitter jag och väntar på mina chefer. Vi ska ha lite möten angående en enhet som ska bli ett dotterföretag eftersom det ska produceras saker och erbjudas tjänster där. Sen lär det och bli ett om all övertid som vissa enheter har. Har en person 87 övertidstimmar under en och samma månad är det inte bra, speciellt inte när samma person har återkommande övertidstimmar varje månad. Enligt lag så får man inte ha mer än 200 på ett år och det är eg max 50 på en månad så ni kan ju räkna själva ;-).
 
Snaaaaart dags för 2 och en halv veckas semester. Rhodos på söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0