Lycklig i själen

Blir så lycklig i själen varje gång jag går in i köket och ser denna på kylskåpet.
 
Har fortfarande stora svårigheter att smälta alla intryck från lördagen. När jag idag berättade om alla händelser kände jag att jag skulle kunna säga det hur många gånger som helst. Nästan så att det känns som att jag skulle kunna hålla ett långt föredrag om det.
 
- Känslan att gå in genom dörrarna på Tegera arena (nej har inte varit där förr).
- Gåshuden när Stiko Per Larsson framförde bröder på isen innan match.
- Hur jag och Gabi får svepa ölen för att hinna i tid till andra perioden, uscha.
- Känslan när första målet sitter, när andra och tredje sitter.
- Känslan av att veta nu är det klart.
- Känslan när hela Tegera började sjunga "Vi är tillbaka".
- Känslan när spelarna typ slutar spela när det är 30 sekunder kvar av matchen och börja jubla och fira, Rögle brydde sig inte ens utan lät dem.
- Känslan när Jensa Bergenström grinar i intervju med Niklas Jidhe, så äkta.
- Känslan när spelarna åker runt isen hur länge som helst och tackar alla fans.
- Känslan när alla får springa ut på isen och festa med alla andra.
- Att spontant få vara med i en tv-intervju. (vad sa jag egentligen?)
- Känslan när spelarna kommer ut på isen igen för att fira med sina fans.
- Att få krama och känna lite på spelarna. (hö hö)
- Hur Jon Knuts reagerar på Gabis fråga om hur många öl han druckit. - "VA?! Luktar det??"
- Känslan av att känna sig sjukt liten mellan bröderna Bibic.
- Allsången, symbiosen mellan spelare och fans.
- Hur alla spelare bjöd på sig själva på scen in på natten.
- Vad söt Joonas Rönnberg var utan skägg, kände knappt igen honom haha.
- Hur Almen Bibic står upp och kör "Vart är drakarna".
- Att Jacke Blomqvist såg jävligt packad ut med bar bringa och gapade till "En gång leksing, alltid leksing". Det passar verkligen in på honom efter denna säsongen.
- Att Filip Forsberg körde Gangnam style med Tobias Forsberg på scen. (Saknar Janolhs dock)
- Känslan av att få Oscar Alsenfeldt över sig i en stagedive! (tur grabbarna runt var starka annars hade jag blivt mos haha)
- Hur alla spelare spexade och var öppet berusade haha.
- Att känna sig som hett villebråd bland alla yngre grabbar på "efterfesten". De försökte sig på både mig och Gabi med tjiii det gick inte. Svårtflirtade som fan med hockeyspelare i närheten.
- Doften av svettiga armhålor in på natten glömmer man inte heller så lätt.
- Ölkaggarna på alla fulla 40plusare framför scen. De knuffade runt en rätt bra!
- Kvinnan som frågade mig om jag sett hennes man... ööööööh
- Att hela Tegera var fylld med så mycket glädje och kärlek!
 
HELA LEKSANDS IF OCH ALLA SOM STÖTTAR DEM ÄR VÄRDA ALL DENNA GLÄDJE!!
 
Av alla saker jag listat upp var nog det bästa att få dela detta med min sister från another mister, partner in crime och "bror" haha... Gabi såklart!! Vad skulle vi göra om vi inte vore så knasiga som vi är? Nästa år blir det ännu värre, definitivt ännu fler hockeyresor för oss!
(borde även ge pappa lite cred som stod ut med oss i 15 timmar)

Kommentarer
Postat av: gabi

puss påre knasboll! <3

2013-04-02 @ 06:57:44
URL: http://beatlesmaniac.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0