Livets ironi

Idag på förmiddagen ringde en tjej från ett ganska nystartat rekryteringsförtag i Stockholm till mig. Hon hade hittat mitt CV på arbetsförmedlingen och tyckte jag passade bra in till två tjänster de håller på att söka på deras kontor och undrade och jag ville komma på intervju. Den ena var Team manager och den andra Team recruiter. Kan inte låta bli att känna "WOW" här.
 
Då hon talat in på mitt mobilsvar, ringde jag upp henne på eftermiddagen för att höra lite mer, eller egentligen mest för att tacka för visat intresse och bekräfta att jag inte är tillgänglig och vill komma på intervju då jag har ett jobb som jag trivs bra med.
 
Kan dock inte låta bli att tänka över ironin i det hela. Här har jag suttit sedan sommaren 2011 och inte gjort annat än sökt jobb var och varannan dag. Jag har ingen aning om hur många jobb jag faktiskt sökt under det senast året. Av dem hörde man inget ifrån majoriteten av dem. Nu när jag sedan lite mer än 2 månader har ett jobb, mitt inne i stan, som jag trivs jättebra med så trillar det in en del intressanta jobb i inkorgen och nu ringer denna tjej och vill erbjuda mig intervjuer för två tjänster som jag inte ens sökt. Dessutom trodde jag att jag var inaktiverad på arbetsförmedlingen. Varför ringde ingen när jag verkligen ville att någon skulle ringa och vara intresserad av att ta in just mig på intervju?
 
När det flyter på går det mesta vägen och när det går emot så går precis allt fel. Är lite orolig över hur länge det kommer att flyta på. Jag antar att det är just, Livets ironi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0