Vilken underbar hockeykväll

Hockeyallsvenskan regerar! 32 mål sammanlagt i kvällens 5 matcher. Nu hejar jag inte på alla lag även om man kanske kan tro det emellanåt. Jag håller på Djurgården och Mora så har vi det klart. Sen kanske jag favoriserar Örebro en aning efter några år i staden. Almtuna måste jag ju hålla en tumme för eftersom det faktiskt är mitt hemmalag och så håller jag väl den andra tummen för Leksand eftersom Filip Forsberg spelar där xD. Okej, jag favoriserar inte spelare... eller? Nejdå, jag har ju "tvingats" till en del matcher då pappa håller på dem och så Gabi.
 
Kvällens namn är iallafall Anze Kopitar. Vilken lirare alltså! Tror jag är lite smått nyförälskad i honom och då inte pga hans utseende utan för hans sätt att spela ishockey. ¿Comprende? Okej han är en ödmjuk snubbe också verkar det som, vilket är ett stort plus i mina ögon. Hockeyspelare generellt är mindre divor än fotbollsspelare, tacka gudarna för det ;). Men 1 mål och 3 assists i en och samma match, detta kan bli hur bra som helst (beroende på hur länge NHL lockouten pågår och han stannar).
 
Men Anze Kopitar alltså, lägg det på minnet. Just nu i Mora, vanligtvis i LA Kings.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0