Hockeyallsvenskan

För oss hockeyintresserade drar Hockeyallsvenskan igång idag. Kan säga att jag längtat efter ishockey igen, har följt så många matcher av European trophy som jag kunnat men annars känns det som att jag levt på reprismatcher på Viasat hockey hela sommaren hahaha.
 
Idag är det iallafall dags, först ut, Leksand mot Karlskrona. Gabi hejar ju på Leksand och jag har kanalen, har iofs inget emot att se matchen så. Jag känner att jag måste välja sida någon gång för just nu så kan jag inte påstå att jag stödjer något lag varesig i elitserien eller allsvenskan. Nej, jag slåss inte om platserna för att se Almtuna spela.
 
I dagsläget handlar det väl också om vad som händer vid lockout i NHL, vilket i dagsläget ser ut att bli mycket troligt. Känns inte som om någon av gubbarna vill ge med sig och det tycker jag inte att spelarna ska heller. Eftersom jag är personalvetare och troligvis kommer få genomleva några förhandlingar i mitt yrkessamma liv framöver så är det inget konstigt alls. Det är ju samma som när sjuksyrrorna går ut i strejk liksom fast tvärtom, att sjukhuset inte släpper in dem. (det var för er som inte förstår vad det handlar om). '
 
Allsvenskan har iallafall öppnat för att ta in de NHL-spelare vid lockout. Jag kan ju inte låta bli att tycka Djurgården är det lag som behövde det beskedet. De har haft otur med skador och så under European trophy. Nils Andersson blir ju borta till jul så varför inte sätta in Niklas Kronwall där? Djurgården har fler spelare som brinner för klubben och har sagt Djurgården eller inte alls. Vad är det för fel på Almtuna liksom? Det är nära till Stockholm hahaha. (okej jag kanske är lite partisk ändå men klart man vill ha bra sportlig aktivitet i staden/länet). Så på så vis är det inte konstigt att Djurgården är mest positiva över beskedet samtidigt tycker jag det är bra av t.ex. Leksand och Malmö Redhawks att inte vilja ta in några. Det kittlas dock lite i magen över tanken på Kronwall, Murray och Karlsson i samma lag!
 
Jag funderar bara över balansen i helheten. Visst ta in bra spelare men är det inte lite synd om de yngre killarna som får flytta på sig då? Borde det finnas någon gräns för antalet NHL-spelare? Nu tror ju inte jag att klubbarna är hur dumma som helst och suger in så många spelare de kan komma åt men det är en intressant tanke. Hursomhelst vet vi nog inte svaret på frågorna, vilka och var förrän på lördag då lockouten är ett faktum, har svårt att se att det skulle lösa sig på de få dagar som är kvar.
 
Kan säga att intresset för Hockeyallsvenskan stigit med detta beslut iallafall. Det är alltid kul att se NHL-spelarna på nära håll. Jag var både i Globen i våras och i Järfälla i somras och kollade. Lyckades även knipa några autografer hahaha. Varför inte liksom? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0