18e september

Bra att man glömmer bort när man bokat tid i tvättstugan känner jag. Nu hade jag turligt nog bokat 12-15 så jag har inte missat den. Inte så att jag har så mycket kläder att tvätta ändå efter en vecka degandes framför tv eller dator. Tänkte köra sängkläder idag så de vill jag ju gärna tvätta.
 
Köpte biljetter till Leksand - Almtuna igår. Så på fredag blir det äntligen hockey på plats och inte framför tvn. Tror jag ska jaga Jihde litegrann hahaha. Så mycket som vi gaggat på twitter förtjänar han kanske ett hej på plats? Annars planerade jag in lite vin hos mig med fastrarna på fredag, ska bli trevligt.
 
Blev även medtvingad på föräldrarmöte för min bror igår. Mamma sa att det handlade om gymnasievalet och att jag behövde gå på det eftersom jag ska hjälpa bror min komma fram till vad han vill med livet (vet ju knappt jag). Hur man nu ska veta det när man är 16 år är en bra fråga, speciellt när man saknar intressen och ens motivation i skolfrågan hahaha. Kan ju säga så att det var värdelöst, det handlade mer om klassen, nationella prov i vår och allmänn information i klassrummet. Sen fick vi gå till Aulan och lyssna på nån dam från Akademiska sjukhuset som pratade om vad möggel i lokaler och andra emissioner gör för hälsan. Det var även någon kommunsnubbe där som skulle lugna föräldrarna och svara på varför deras barn fick gå kvar i lokaler som inte blev godkända, pga möggel eller vad det nu är, i våras. Han hade ju inga svar, bara bortförklaringar. Roliga var dock att se alla gamla lärare som jag också haft som verkar vara kvar hahaha. Detta offrade jag en hockeykväll för! Jaja får njuta extra mycket ikväll istället när det är Djurgården - Södertälje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0