Den 25e smäller det!

Inte riktigt kanske men för de som inkasserar en lön på 3 gånger min inkomst kanske det smäller. Kan ju hoppas att de har 2 gånger mina utgifter också då för att det ska vara rättvist. Såg att jag fått aktivitetssödet idag iallafall så är inte helt slut på kontot och bostadsbidraget kommer imorgon. Så får se om jag får resten idag eller imorgon.
 
Annars har jag spenderat dagen hittills med att söka jobb. Blev väl 4 stycken totalt. Ingen av dem vill jag väl ha egentligen men jobb är jobb. Iofs så sa jag väl att mitt studentrum i Tybble var 3a på listan över de rum jag ville ha. Som jag sedan fick såklart och visade sig vara den bästa korridoren ever, de första 2 åren iallafall innan den invarderades av äckliga kineser. Jo de var riktigt äckliga! Städa, vad är det? Källsortering, vad är det? Vet ni hur det går till annars kan vi förklara, Jadå (och det syntes att de inte gjorde det iallafall). Sen deras äckliga mat och matladning behöver vi inte diskutera. Det luktade vidrigt och så kunde de koka en kyckling en hel dag, för att äta halva och andra halvan fick stå kvar i kastrullen på spisen i rumstemp resten av natten, för att sedan värmas på och ätas dagen efter. Det jag vill säga är att även om jag skulle få ett jobb som jag kanske på förhand dissar, kanske jag trivs skitbra när jag väl är där.
 
Jag har fortfarande inte skrapat min trisslott för övrigt.
 
Jag har också roat mig med att fylla i ett tjockt häfte med frågor som ska till Nationella Ryggregistret i samband med min operation om en månad. Tänkte det är lika bra att fylla i frågorna nu så jag inte glömmer. Av frågorna att dömma så skulle jag nog inte svara annorlunda om 1 vecka eller ens 3 veckor mer än att jag är mer hoppfull inför förbättring av mitt hälsotillstånd. Tycker det är lite luddigt ställd fråga för övrigt. Mitt hälsotillstånd förutom diskbråck som orsakar diverse humörsvängningar emellanåt (kan tro man är gravid alltså) så mår jag ju bra.
 
Bara för att den är så liten och fin får ni en bild på min lilla orkidé ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0