Recension: Loreen - Heal

1. In my head
Känns som en typsik poppig Loreenlåt men ingen wow-känsla.
 
2. My heart is refusing me
Ett lite annorluna sound på en låt som de flesta känner igen från Melodifestivalen. Jag tycker nog att det har gjort låten lite bättre.
 
3. Everytime
Skönt feeling i låten men känns inte som det egentligen hör till denna skiva utan kanske nästa?
 
4. Euphoria
Lite längre intro än orginalet kanske men det är ju fortfarande samma låt som hon vann med.
 
5. Crying out your name
Vet inte varför men jag har ogillat denna låt sen jag hörde den, känns som en b-version av både My heart is refusing me och Euphoria. Sen var uppträdandet i x factor sämst också, saknade energi.
 
6. Do we even matter
Känns lite mörkare och lite djupare än många andra av hennes låtar. Även ett långsammare tempo.
 
7. Sidewalk
Helt okej låt, lite som My heart is refusing you men långsammare tempo och tydligt beat.
 
8. Sober
Har gillat mystiken i denna låt sen jag först hörde singeln, albumversionen bjuder på en gnutta mer mystik.
 
9. If she´s the one
Denna känns lite mystisk på något sätt. Känns lite som en blandning mellan My heart is refusing me och Sober.
 
10. Breaking robot
En lite annorlunda låt men det låter ändå väldigt mycket Loreen. I like!
 
11. See you again
Början på något nytt. Känns lite som en annan Loreen men gillar låten.
 
12. Heal
Något i känslan på denna berör mig mycket. Riktigt fin låt, fint djup. Ja, heal!
 
Sammanfattningsvis: För mig personligen ingen WOW-känsla. Det är en blandning mellan dansvänliga låtar med lite djupare myslåtar. Jag ställer mig fortfarande frågan om det inte har gått någon månad för länge mellan segern i Eurovision och att albumet släppts. Euphoria är jag riktigt trött på men har hittat några nya sköna favoriter att lägga till i min Spotifylista. Men ja den känns väldigt Loreen och det är tur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0