Kunden har alltid rätt?

Vad hände med kunden har alltid rätt?
 
Efter mycket om och men beställde jag iallafall en Piece of Norway, med betalning i februari ska tilläggas med tanke på min ekonomi. Det gav ju mig möjligheten att lägga undan någon hundralapp i 4 månader framåt. Men såklart ska det bli strul med det. Är så trött på mitt liv just nu.
 
Såhär är det. I och med att min kropp verkar vara noll proportionell, dvs jag har ungefär lika lång överkropp som underkropp, gör att tröjor eller byxor är för långa eller för korta i den storlek jag bör ha. Sen har vi det här med att jag inte är speciellt bred i överkroppen men jag har ju riktiga barnfödarhöfter som Evelina så fint förklarade för mig en gång, inte på ett negativt sätt ska tilläggas. Sen är jag väl ganska lång men inte jättelång, 175-176 cm.
 
Sååå jag chansade på att beställa en One piece i L iom mitt dilemma när det kommer till kroppsproportionerna. Mycket riktigt sitter fanskapet otroligt dåligt ändå. Stor som satan på överkroppen, känns som jag skulle kunna få plats med en person till där men såklart aningen tight över röven å att tillägga gällivarehäng from hell, så jag fick inte den riktiga myskänslan i den iallafall.
 
Kontaktar kundtjänst om att byta storlek först. Tänkte är det ingen skillnad över röven men mindre till de andra ställena så sitter den nog bättre på mig ändå. Fine det kan jag få göra men jag måste skicka tillbaka den jag har först. Varav jag påpekar att jag inte kan jämföra storlekarna då. Ifall den stora ändå är bättre måste jag skicka efter den igen en tredje gång. Någonstanns där känner jag att jag lika bra kan skicka tillbaka den, orkar inte med krångel. Får då tillbaka att höver jag köpet måste jag stå för frakten på 149 kr samt att jag måste betala för att skicka tillbaka plagget med spårningsbar post. Alltså ska jag lägga ut 200-250 kr på att bara bli av med den.
 
Så ja just nu är jag måttligt irriterad över att jag ens beställde den överhuvudtaget. Känner att det inte riktigt är mitt fel att den inte passar min kropp. Vill verkligen ha en, de är skitmysiga OCH varma men får inse att det kanske inte är för mig. Stora mjukisbyxor is the shit liksom.
 
Just nu känner jag bara att jag lika gärna kan behålla den och sälja vidare på tradera eller nått. Eller om någon läser detta och vill ha en One Piece, vi kan säkerligen enas om ett bra pris under 1000-lappen. Skriv till mig! Jag har som sagt bara provat den och sen fint vikt ihop den i sin påse igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0