Gamla bilar måste varmköras

Bettan dog för mig idag. Det verkar som att hon protesterar lite mot att hon fått stå orörd i 3 dagar för jag har inte haft någon anledning att ge mig ut på vägarna. Och eftersom hon är gammal behöver hon köras emellanåt för att batteriet inte ska ta slut och sträckan ner till af med mamma var tydligen inte tillräckligt så när jag skulle ut från Lager 157 så ville hon inte starta. Så där stod jag på en parkeringsplats mitt i stan och kom ingenstanns. Ringde pappa i panik, typ vad gör jag. Han skickade Mia för att hjälpa mig. Kvinnorna på parkeringen verkade inte veta hur man laddade ström till en annan bil så de ville inte ens försöka hjälpa. Att det inte kunde råka komma förbi en karl som kunde hjälpa en kvinna i nöd. Inte ens mitt livs kärlek kom till min undsättning hahaha.
 
Till slut stod jag nästan på knä bredvid Bettan och bad henne att snälla starta. Gick in och satt mig och... YES hon startade! Vid det laget var Mia förståss påväg redan men hon skulle ändå till området så hon åkte inte ut i onödan. Sen kunde jag hämta upp mamma och åka till Citygross. Det tog ju tid i sig kan jag säga. Har nog aldrig tagit så lång tid att ta sig från början till slut på den affären. Ändå handlade jag inte så mycket. Typ grönsaker, grönsaker, grönsaker, kyckling, keso, turk på burk och fetaost. Det är typ vad jag lever på just nu hahaha. Minimalt med kolhydrater och massor av grönsaker. Imorgon tänkte jag göra kålpudding iallafall. Då blir det lite mer näringsintag är kyckling iallafall ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0