Att se genom dimman

Vi var ute i Lindsbro igår. Lite dimmigt det var då?!?! Skulle köra Malin och Lisa till nå festligheter på en gård mitt i skogen. Måste säga att Malins bil har helt kassa lysen. I vanliga fall brukar man se bättre i dimman genom att inte ha helljuset på men när ena lampan i halvljus inte funkar ser man inte mycket. Så var att puttra fram på skogsvägar med helljus. Kom fram i ett stycke och hem igen. Blev middag och plump. Jag vann nästan men det räknas väl inte? Sen blev det massa gos i soffan med hundarna.
 
Vid 01 var det dags att hämta Malin, Lisa och Paulina. Ännu en gång denna vecka lyckas en bil haverera i mina händer. Eftersom jag inte var vad vid Malins bil så fick jag motorsport på gårdsplanen när jag skulle hämta dem mitt ute i skogen igen. Sen ville inte bilen starta igen och jag tänkte vad sjutton nu då. Visade sig att bilen är så när den är lite halvvarm men vet man vad som måste göras så var det inge problem. Malin pillade lite med något under motorhuven och så var vi på väg. Vid det här laget var de en hel del berusade och högljudda också hahaha. Fick reda på att de skulle in till stan och svira och ville åka med oss in och bli skjutsade till motorgården. Så tillbaka till Lindsbro gård, byte tillbaka till Bettan, hämtade mamma så for det in till staden. Fortfarande så sjukt dimmigt att man knappt såg de mötande bilarna framför sig på vägen. Men var bara att rulla på i lagom temp. Släppte av Paulina på vägen sen mamma och så till motorgårn med Malin å Lisa. Klockan var väl 03 nånting när jag äntligen kröp ner i sängen.
 
Var ingen idé att sova så länge imorse men låg kvar och drog mig med Tingeling iallafall. Har precis diskat, inväntar F1 sen till pappa och käka och så blir det Skyfall ikväll följt av en sväng till Minneslunden då vi inte hann det igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0