Är man nyfiken så är man

Hittade precis in på mina vårdkontakter hon landstinget när jag letar efter vilken vårdcentral pappa ska ta kontakt med och hittade detta utlåtande efter min MR röntgen i våras.
 
MR ländrygg Undersökning 2012-05-10
Utlåtande 2012-05-11: MRT-undersökning av ländrygg: I nivå L4 - L5 finns diskdegeneration och ett vänstersidigt paramediant diskbråck med sagittalmått på 5 mm. Diskbråcket fyller vänstra recessen, dislocerar och komprimerar den vänstra L5-roten ordentligt. Ingen spinal stenos. Övriga nivåer är utan anmärkning.
 
Lite grekiska och lite som man förstår. Men jag är ju inte läkare heller så jag ska väl inte ha koll på allt. Huvudsaken är att skiten ska fixas till den 27:e. Sen kanske jag får bli människa igen! =) Hade hoppats på att mina röntgenbilder fanns men det verkar de inte göra.
 
Så ut liknande denna hos ryggkirurgen iallafall fast lite större.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0