14e november

Måste säga att jag påverkas sjukt mycket att vädret just nu. Skitväder idag igen, vilket resulterar i att jag först och främst inte ville lämna sängen. Sen så känner jag mig på sjukt dåligt humör också. Verkar vara standard denna vecka! Kan inte påstå att det blir bättre heller när det börja trilla in mail om att "si och så många sökande på denna tjänst, vi har valt x antal till intervju och du är inte en av dem". Det är sjukt många som söker jobb just nu, det är liksom inte max 50 utan på en tjänst var det 99 stycken. Risken att det då är 5 som de tar till intervju som har mycket erfarenhet och utbildning är ganska stor. Skulle dock vara intressant att veta vart av dessa 99 personer man själv kommer. Eller är väl lika bra att inte veta så man fortsätter kämpa på.
 
Men med tanke på vädret och allmänna humöret just nu är jag inte så jäkla sugen på att sätta mig och söka jobb ens. Jag borde och jag måste för orkar inte med denna situation hur länge till som helst. Känns som det äter mig levande emellanåt. Får ta några djupa andetag och kolla runt efter jobb iallafall. Går ju att lägga in dem så jag kan söka imorgon om det går åt helvete. Men å andra sidan så kanske det vänder om jag hittar jobb som jag verkligen vill ha. Något måste jag göra åt livet iallafall. Känns inte ens som att hockey om kvällarna skänker den glädjen jag hoppats på. Kanske är att de lag jag hejar på har en tendens att förlora just nu och man blir ju inte lyckligare av det precis. All in var det jag annars behöver man inte engagera sig alls.

Kommentarer
Postat av: marone

Kikar in ibland här då jag vet vad du går igenom med dessa odugliga jobbcoacher. Gick själv på ett sånt där "vuxendagis" för 3 år sen. Jag ska själv in på arbetsmarknaden igen nu då mitt jobb konka för en månad sen. Har "bara" varit a-lös i 2 veckor. Men jag slipper jobbcoacher iaf (än så länge). Kämpa på
Så var inte broken tonight som dvärgen med pipan sjunger :) http://www.youtube.com/watch?v=V9PRfkqOQBw

Svar: Det suger! Men känns inte som att "min" grupp arbetslösa prioriteras direkt. Jäkla svårt att ha utbildning med lite kompetens och få ett jobb tydligen. Går ju inte att söka "skitjobb" heller.

Diggar din musiksmak! =)
Emma

2012-11-14 @ 17:07:01
Postat av: marone

Jag förstår din sits om du gått en bra utbildning och sen inte får jobba med det. Klart man inte vill ta vilket skit som helst då. Tragiskt.

Jag har många musikaliska överraskningar då om du gillar sånt där som du aldrig får höra på en radio nära dig :)
I övrigt hatar jag blomman som är här när man kommenterar då jag inte ser om jag stavar rätt ;)

Svar: Det är inte lätt och det värsta är ju att vi är många...
Asså jag älskar musik så jag är öppen för allt. Sitter emellanåt och lyssnar runt på Spotify efter sånt som inte spelas på radio. Man hittar många guldklimpar!

Du får väl inte skriva så mycket =P Nejdå, jo jag har tänkt tona ner den i gråskala istället så man ser texten över bättre.
Emma

2012-11-15 @ 00:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0