Vilken jävla dag!!

Vart ska jag börja, det har varit en galen och händelserik dag minst sagt.

Imorse började det med att jag och mina kollegor blev fast på Stockholmståget i Märsta pga det elfelet som hände precis då. Så vi fick sida där och fundera över vad vi skulle göra i ca 1,5 timme innan det kom ett tåg som körde folk tillbaka till Uppsala iallafall. Det var den konferensen det! Nu lär det bli så att den blir av den 12e istället.

Sen så ringde min läkare och konstaterade att, Ja jag har diskbråck i L5-S1, vilket orsakar den smärta som jag nu gått med i ca 5 månader. Så han ska nu skicka en remiss till ortopeden så blir det väl en operation framöver. Orkar inte riktigt bry mig om det just nu även om jag kanske är lite nervös, har inte opererats förr. Men vad jag läst så ska det inte vara något större ingrepp iallafall. Men att gå såhär tills det läker vilket kan ta några år om man har otur känns inte som ett alternativ faktiskt. Jag har nämligen noll livskvalitet just nu.

Och så till dagens hjöjdpunkt. Eftersom vi skulle till Stockholm och vara där hela dagen ville jag inte ställa cykeln precis på stationen så jag ställer den en bit ifrån bakom Vaksalaskolan. Det skulle jag ju få ångra kan jag säga. När jag kommer dit efter jobbet för att hämta cykeln ser jag att det sitter något konstigt på den. När jag kommer närmare ser jag att det är en heeel hög med bin. Men för i helvete liksom, lägg av!! Vad gör man?? Jag ringer Anticimex som säger att de inget kan göra eftersom det inte är en bostad. Jag får tips av en mamma som stannars bredvid att ringa kommunen. Där har de som sköter sånt här gått för dagen och jag får prata med en djurvårdare som tycker jag ska spraya ihjäl dem. Så på jakt efter en sprayburk i huset mitt emot där de som bor försöker hjälpa mig. Där bor även en man som kan lite om bin och definitivt inte tycker att jag ska spraya på dem. Han ringer nån biodlare som inte har tid att komma och står och pratar om att jag ska lämna cykeln där så kör han mig hem för de kommer att flytta på sig snart eftersom de svärmar. Medan han är inne och ringer en annan biodlare så kommer två målare fram. Den ena börjar greja lite för att hjälpa mig med cykeln. Han sprayar något som bin inte gillar på cykeln och efter mycket om och men så får han bort cykeln från alla bin.

Ja vad ska man säga?!!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0