Telefonförsäljare

Det spelar ingen roll ibland vad folk ringer och vill sälja, dagstidning eller el som de ringde till mig om idag. De accepterar ändå inte vad man säger förrän man typ blivit irriterad eller sagt till på skarpen. Det är väl jag som kund som bestämmer? Sen skiter jag fullständigt i om de påstår att deras deal är så billig, är jag inte intresserad så är det så.

Idag fick jag tom säga till kvinnan att jag förstår att hon får provotion för varje avtal hon säljer men hon kan inte tvinga mig att gå med på ett sådant avtal när jag är nöjd med det jag har. Hörde klart och tydligt att hon var irriterad i slutet för att det inte gick som hon ville även om jag var lugn och tydlig. Intressanta är att hon inte ens frågade om jag hade tid att prata utan bara malde på med det hon ville säga. Jag hade kunnat lagt på bara men det gjorde jag inte för att vara taskig.

Tycker att även om de måste eller vill sälja borde de väl ändå acceptera att man inte är intresserad. Jag var ju inte det från början men andra kanske vill lyssna mera.

Vad tycker ni? Telefonförsäljare i allmänhet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0