Ska man skratta eller gråta

Idag väljer jag att skratta åt skiten istället. Vissa saker löser sig och då är det såklart alltid någonting som inte klaffar någonstanns. Idag håller soc på och dummar sig igen. Jag har ju skickat in alla papper. Man frågar om saker för att man inte vet så får man ett svar, vilket man givetvis följer eller försöker förstå. Sen helt plötsligt har det missat en detalj som de lägger till.

Tror helt ärligt att min handläggare på soc tycker lika illa om mig som jag tycker illa om att behöva gå till dem. Jag verkar ha för mycket frågor och tycker mer än hon kan svara på och så konstant missförståelse. Men det är okej. Det är vad det är! Men efter att ha spenderat hela min utbildning med att läsa organisationsteori och liknande förtår jag inte hur de fungerar riktigt. Det verkar inte finnas några riktlinjer för hur saker och ting ska skötas, bara paragrafer och normer att rätta sig efter vilket gör att det tolkas olika och görs på olika sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0