Internationella kvinnodagen

Dagen för att uppmärksamma ojämlighet och kvinnors situation i världen. Eftersom jag läst en hel del jämlikhet vet jag hur det är i Sverige. Jag skrev även min C-uppsats i ämnet. Kanske berör mig mer eftersom jag är kvinna men jag tycker att jämlikhet borde finnas. Mena det finns länder där kvinnor i stort sätt är omyndigförklarade fortfarande. Jag vet även att i vissa Afrikanska länder så får kvinnorna ta skulden ifall de blir våldtagna. De blir utfrysta av sina familjer mm.

Det är viktigt att vi uppmärksammar detta. Men arbetet på hemmaplan är lika viktigt. Jag tycker personligen att det är skit att det är så lätt för män att göra saker och ting medan kvinnor måste kämpa. Å andra sidan all heder till de kvinnor som fortsätter kämpar och gör mer än vad de borde. Hjälp varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0