Att inte känna igen sig

När jag var på vårdcentralen förra veckan så stod jag och kollade på kommunens planering för "nya" Salabacke och jag kände inte igen mig. Jag och en gubbe stod och försökte lokalisera oss på bilden men det gick bara inte. Vi blev rejält lurade av att det var en fontän i rondellen och vad jag vet finns det ingen rondell som har fontän i sig. Men till slut insåg jag att det skulle föreställa den vid Gränby centrum. När jag sedan började kolla så inser jag ju faktiskt att de satt ut hus i vitt som den planerat att bygga och inte som redan finns där. Så jag förklarar det för gubben. Varpå han utbrister att "ja det är där de ska ta bort alla elledningar". Han har rätt på en punkt men måste ju göra honom besviken eftersom elledningarna försvann för något år sedan. Så knasigt det kan bli. Roliga är iallafall att jag kan se mitt hus på bilden haha (inringat på bilden).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0