Hockey ikväll

Tror jag börjar få abstinens av att endast se hockey på tvn. Var allt för länge sen jag var i ishallen och kollade nu. Ska visserligen och se Leksand - Almtuna den 19/12 men det är långt dit. Fick alltså ett ryck att gå ikväll då Almtuna tar emot Västerås. Är någon form av derby, jag har inte koll på vad de kallar det. Tyckte det vore kul att se Backlund och Berglund spela nu när det verkar som att NHL-lockouten är påväg att ta slut (jag hoppas det iallafall). Så kollade runt efter biljetter, ingen panik det fanns massor. Nästa steg var att hitta någon att gå med, pappa brukar gå på hockey men var inte alltför sugen att betala för att se två lag han inte håller på. Känner att jag och pappa är stabila i att stötta (inte) vårt eget hemmalag dvs Almtuna.
 
Varje gång vi går och se dem spela är det ju (oftast) Leksand som motståndarlag. Pappa är leksing sedan barnsben antar jag, han brukar springa med sin mugg eller sin Leksand stars t-shirt. Han blir t.o.m. mobbad av kompisar för att han fiskar med ett drag med leksandmärke på. Nu har även Gabi hängt med i det hela som såklart också är leksing. Hade en period då jag hejade på motståndarlaget bara för att jävlas.
 
Iofs hejade jag på Almtuna när de mötte Djurgården sist. Det var inte meningen när vi köpte biljetter och gick på matchen men DIF supportrar gick oss på nerverna och var allmänt grisiga. Sååå vi ville helt enkelt att AIS skulle ge dem på moppo, vilket de också gjorde å vi kunde skratta gott.
 
Som ni ser är jag ingen manisk supporter av något lag i varken Elitserien eller hockeyallsvenskan men det är sjukt kul men hockey. Jag har istället, precis som i fotbollen och annan sport, favoritspelare istället som av en eller annan anledning imponerar på mig med sitt spel eller som har karaktär framförallt.
 
Nog med det. Pappa fick låna biljetter av Herr Larsson så vi ska gå på match. Så bara att klä på sig och göra sig iordning. Detta ska bli sjukt kul!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

oohh.kan du skriva om vad du upplevt typ? är såå intresserad.kram
berätta om tillfällen då du upplevt sånna saker.

2012-12-06 @ 17:51:18
URL: http://psychedelique.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0