Söndag 12 Augusti

Helt sjukt när nästan halva augusti också passerat. Kan kännas i luften att sommaren definitivt går mot sitt slut. En sommar som varit riktigt urusel om man ser till vädret iallafall. Inte många dagar utan regn kan jag ju konstatera. Igår hade jag konstant ont i huvudet, brukar bli så när det är väderomslag. Jag är tydligen väldigt känslig för det här med lufttryck. Då menar jag såklart när det ändras snabbt och inte bara att det ändras.

Så jag gjorde inte mycket alls igår. Hämtade syster i Järlåsa och körde hem henne. När jag ändå var i Gottsunda passade jag på att kolla in skoaffären där, mycket fina skor. Passade även på att besöka den gata och gård som jag en gång i tiden bodde på. Dock är det typ 18 år sedan så det var lite svårt att minnas. Kan konstatera att allt kändes större förr hahaha. Men skogen precis intill gården har ju växt ganska mycket och den lilla hasselbusken som fanns var nu ganska stor och tog mycket plats vid den lilla sandlådan som fortfarande är kvar. Men det var en del minnen som ploppade upp från när jag var i 4-5 års åldern och lekte där. Intressant det där med hur man har svårt att minnas saker som blir så klara och tydligen när man besöker platsen. Kanske visar hur mycket av våra minnen som styrs av bilder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0