Kronwall with friends

Drog med mig pappa till Järfälla igår för att kolla på ishockey. Tror inte han ångrar det i slutändan, då han var imponerad av NHL-spelarnas blick för spelet. Måste påpeka att jag någonstans glömt att det var en ishall jag skulle besöka, fick nästan en chock när jag gick in i hallen första gången (vi var där ganska tidigt typ kl. 16). Under matchen var det inte lika kallt, även om det tog ett tag innan mina tår fick liv igen haha.
 
Sen gick tiden ganska fort faktiskt. Autografskrivning, pappa fick sköta kameran där, sa bara till honom att ta så många bilder han kunde (alla blir ju inte bra). I slutändan kan jag väl konstatera att han gjorde ett helt okej jobb men jag måste nog ge honom bättre instruktioner nästa gång hahaha. Annars fick jag mina autografer, jag och alla småkillar i 10-årsåldern och en och annan förälder då. Meeeen är man ett fan så är man =).
 
Matchen i sig startade lite senare än tänkt eftersom det var så många som ville ha autografer vilket resulterade i att NHL-grabbarna inte fick nån isvärmning innan match. Kanske därför det gick lite trögt i starten? I vilket fall så fick vi se några smågrabbar spela mot varandra, om jag minns rätt var det i åldrarna 7-10. Det var sjukt duktiga och stod bra på skridskorna. Nästan bättre än jag själv men till min ursäkt äger jag för tillfället inga. ;)
 
Sen körde matchen igång iallafall. Det var riktigt kul att se grabbarna spela på nära håll, var visserligen i Globen under VM men det blir inte lika intimt som i små ishallar. Tycker att båda lagen spelade bra, man kunde dock se i passningsspel att det varit sommaruppehåll, timingen var inte riktigt där. De bjöd alla på underhållning för fansen som var där! Resultatet blev 4-3 till Kronwalls lag efter sudden. Enda utvisning stod Marcus Krüger för, interference då han "råkade" dra ner en motståndare. Annars var det inte mycket fysiskt spel vill jag påstå även om det blev lite mer fysiskt i andra.
 
Målskyttar var:
1-0 Ronnie Smith (Mattias Norström, Daniel Rudslätt)
1-1 Daniel Andersson (Marcus Nilsson, Marcus Nybladh9
2-1 Johnny Oduya (assist, vet inte, visst knappt att det blev mål)
2-2 Dimitrij Naumov i powerplay (assist, vet inte)
3-2 Gabriel Landeskog (Jacob Josefsson, Marcus Krüger)
3-3 Niklas Bergekrans (Mikael Karlsson, Philip Jonsson)
4-3 Gabriel Landeskog (sudden)
 
Tycker det var ett kul och jättelyckat event. Var hur mycket folk som helst och jag kommer garanterat gå nästa år också om jag kan. Längtar ännu mer till ishockey säsongerna börjar nu!
 
Här följer fotospam från gårdagen, enjoy!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0