Vila i frid Stefan Liv

Asså jag kan fortfarande inte fatta det. Jag har allvarligt även gråtit en smula. Asså Stefan Liv har varit en av mina favoritmålvakter någonsin. Vem ska jag nu snegla efter i svenska båset när Tre kronor spelar?

Olyckan är väldigt tragisk för hela ishockeyvärlden dessutom. Ett helt jäkla lag!! Vad är oddsen på det? Läste att kanske 2 spelare överlevde och nå besättning. Snacka om att lura döden, men hur bra kan de må just nu när deras lagkamrater är döda?

Är detta vad vi kallar ödets ironi? Visst är ishockey en tuff sport men dödsfall brukar där inte vara. Därför känns det ännu värre med denna olycka. Lite som Colin McRae, rallyföraren, som ständigt lurade döden med sina spektakulära krasher. Och vad händer, jo han omkommer i en helikopterolycka!

Jag kommer sakna Stefan. Hela ishockey-Sverige kommer att sakna Stefan. Kan inte sätta mer ord på det. Jäkla osis räcker liksom inte till. Ord är helt överflödiga...

Vila i Frid Stefan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0