11 September

Det är 10 år sedan World Trade Center rasade efter att flygplan kapats (som det sägs) och flög in i dem. Kalla mig okänslig men jag var bara 14 år då, jag fattar väl att det är en katastrof, men det har inte påverkat mig mycket. Det är såklart väldigt sorgligt när oskyldiga människor mister livet men det händer ofta, typ hela tiden.

För mig betyder inte 11 september något speciellt och så är det bara. Jag vet inte heller hur det påverkat världen mer än att USA alltid kommer vara USA och alltid lite paranioda i sitt sätta att tänka och handla.

11 september för mig innebar med att vi mista Anna Lindh, utrikesministern, som blev knivskuren på NK 2003. Inte mer tragiskt än de tusentals som dog i USA men varje död som är onödig är tragisk. Jag menar att det är mer denna jag minns.

Men 10 år sedan... om man ska minnas WTC-tragedin så minns jag inte mycket. Det är vad jag vill säga. Det är ju inte så att vi firar att det var 10 år sedan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0